Wat Samphran w poszukiwaniu tajskiego smoka

Nasze trzecie odwiedziny w Tajlandii wyznaczały dwa cele: zjeść piekielnie ostrą zupkę przy przystanku rzecznego tramwaju – czyli po raz kolejny zatracić się w Bangkoku i zobaczyć „zakazaną” Świątynię Smoka – około 60 km od miasta.

Podczas opracowywania planów Maciej odkrył jeszcze perełkę w postaci Jesada Technik Museum (pełna relacja pojawi się w dziale Moto Muzea) – byliśmy gotowi na Krainę Uśmiechu, bo wyspa Ko Samui i Samui Festival Marathon&Trail 2019 był zupełnie przypadkowy i po drodze 😉

Plan podyktowany doświadczeniem nie był przeładowany, ale i tak mieścił wszystko, co mijaliśmy po drodze, generalnie prawie codziennie wstawaliśmy przed wschodem słońca, ale było warto i po raz kolejny zrealizowaliśmy go 100%, Tajlandia nam sprzyja!
Wrzesień 2019: tajskie życie w fotograficznym skrócie – numery odpowiadają dniom.
8 wylot WRO – WAW – Doha

9 BKK i odwiedziny „naszych” miejsc
Popędziliśmy do naszej ulubionej chodnikowej knajpy z makaronem (odwiedzanej od 3 lat) i oczom naszym ukazał się certyfikat Czerwonego Przewodnika Michelin i informacja, że w 2019 „restauracja” pretenduje do Gwiazdki Michelin. Wzięliśmy nasz ulubiony makaron i smakował tak samo, za niecałe 8 zł z gwiazdką czy bez. Takie cuda dzieją się tylko w BKK!

10 Jesada Technik Museum (podróż koleją 3 kategorii) i 5 km spacer

Wat Samphran i planowany ponad 10km spacer przerwany przez szaloną podróż na motorku w 3 osoby, gumę i odszukanie nas w gąszczu ulic przez „naszego” kierowcę, po naprawie ogumienia, który zwiózł nas pod samą świątynię. 70 km/h w 3 osoby na „pierdziawce” po drodze ekspresowej – niezapomniane!
Świątynia smoka to siedemnastokondygnacyjna budowla w różowym kolorze opleciona dookoła gigantycznym smokiem, cielsko jest „tunelem”, który prowadzi na dach budynku z tarasami widokowymi. Cały kompleks złożony jest z mniejszych świątyń i wielu rzeźb jest słoń, paw, królik i gigantyczny Budda, świątynia Dragon Turtle, gdzie wchodzimy przez gębę a wychodzimy hmm powiedzmy przez przez ogon, wszędobylskie smoki… Wat Samphran brakuje w tajskich przewodnikach, nikt nie chce wspominać o tym miejscu i jest ono tabu.

11 Wycieczka na Koralową Wyspę – Koh Larn i Tawaen Beach
Busikiem z BKK 120 km do Pattaya (rajskiej riwiery ladyboy) a potem łódką na wyspę i leżig, plażing, nicnierobing.

12 Podróż autobusem i statkiem na Koh Samui/ miejscówka z zachodami słońca

13 Spacer do portu i objazd wysypy na rowerach

14 Zmiana lokalizacji na bliżej startu i odbiór pakietów/ odprawa

15 Trail
Fot. Samui Festival Marathon&Trail 2019

16 Zarezerwowanie wygranej wycieczki i zmiana lokalizacji na domki na plaży Lamai

17 Wycieczka na Koh Tao i Koh Nang Yuan i snorkelem w Ao Muang. Wieża widokowa w totalnej, tropikalnej ulewie. Wyspy są terenami parku narodowego, rafa jest jednak mocno zniszczona.

18 Spacer do skał Hin Ta i Hin Ya (Babcia i Dziadek) interpretacja dowolna

Wat Ratchathammaram/ Wat Sila Ngu Temple świątynia z czerwonej gliny. Do kompleksu należy także złota pagoda przywieziona z Sri Lanki, cmentarz i kolejne świątynie.

Pomnik Guan Yu dowódcy w służbie Liu Beia, po śmierci uznanego za boga chroniącego Cesarstwo Chińskie i jego ludność. Pomnik i świątynia ufundowana przez społeczność chińską.

19 Zmiana lokalizacji – 13 km spacer do Surat Thani,

Wat Phra Yai i Big Budda (12-metrowy złoty Budda). Kompleks świątynny zbudowany na małej wyspie Koh Farn, podłączony groblą z Koh Samui. Schody pilnowane są przez mitologicznego węża o nazwie Naga.

Wat Plai Laem wielki kompleks świątynny. Posąg Guanyin, chińskiej bogini miłosierdzia i współczucia, która ma 18 ramion – w Tajlandii jest również znana, jako Phra Mae Kuan Im.