Nasze Miniaki

RED
Mini Marcos
kolor Tartan Red
Mk III
pierwsza rejestracja – 24 kwietnia 1969
Wyprodukowano w Irlandii (MI23)

Sportowe, dwuosobowe coupe. Został wyprodukowany w fabryce w Irlandii w 1969 roku, na lokalny rynek i tam był użytkowany do 2011 roku – należy do grona 40 sztuk tam wyprodukowanych. Auto ma dokładnie udokumentowaną przeszłość. Samochód posiada nadwozie samonośne, z włókna szklanego, zamknięte. Silnik umieszczony z przodu, napędzający przednią oś. Ma fabrycznie zamontowany otwierany dach, czarny brezentowy, przesuwany ręcznie.

waga: 520 kg
długość: 346 cm
szerokość: 143 cm
wysokość: 113 cm

Jest zaskakujący, niektórzy twierdzą, że należy do grona 20 najbrzydszych aut w historii motoryzacji. Mały ale szybki, auto (Trans – XL Mini Marcos) zasłużyło się brytyjskiej motoryzacji ustanawiając 4 rekordy prędkości na lądzie, które do dzisiaj nie zostały pobite. Ze względu na swój sportowy charakter uczestniczyło w wielu imprezach sportowych od Le Man zaczynając na Godwood i Silverstone kończąc. Więcej historii w zakładce Mini wersje specjalne

Osiągi
prędkość maksymalna – 153km/h (95 mph)
przyspieszenie – 0-60km/h – 10,5 s
0-100km/h – 11,2 s
¼ mili (402m) – 17,8 s
Zużycie paliwa – 5,7 l na 100 km

CLUBI
Austin Morris
MINI CLUBMAN ESTATE
kolor Russet brown
pierwsza rejestracja – 8 stycznia 1979
pojemność 1098

Nasz Estate zmontowany w fabryce Leylanda u schyłku lat 70 w Anglii w swoje 33 urodziny zawędrował do Polski. Po raz pierwszy został zarejestrowany na początku 1979 roku. Do Polski sprowadziliśmy go z Włoch. Poprzedni właściciel nie użytkował auta, które stało w garażu zaniedbane około 5 lat. Po zakupie oczekiwaliśmy ponad trzy tygodnie na transport samochodu do kraju. W tym czasie podjęliśmy decyzje o rejestracji go na „żółte tablice”.

DANE TECHNICZNE

Model: estate/station wagon
Długość: 3400 mm
Szerokość: 1410 mm
Waga: 686 kg
Pojemność: 1098 cc
Ilość cylindrów: Inline 4
Moc: 45.6 PS / 45 bhp / 33.6 kW
Moment obrotowy: 74.0 Nm / 55 ft.lb/ 7.5 kgm
Prędkość maksymalna: 82mph (132km/h)

W roku 1969 Mini, należący do koncernu British Leyland, przeszedł modernizację pod kierownictwem stylisty Roya Haynesa, który wcześniej pracował dla Forda. Zaproponował on nową wersję nadwozia, którą nazwano Clubman – krótka historia w zakładce Mini wersje specjalne.

Clubman wzbudza wiele kontrowersji na zlotach, wszystkie wiążą się z rozpoznaniem marki samochodu. Charakterystyczny krzyż z „L” w wieńcu jest przyczyną wielu pomyłek i zabawnych identyfikacji.

  • Lada
  • Opel
  • Simca
  • Morrison
  • Loiz/Leutz
  • Zaporożec
  • Zastawa
  • Fiat
  • BYŁY W NASZYM GARAŻU

    NIEBIESKI
    Mini 1275 GT

    MR. BUBBLES
    Mini Morris Mk VII
    model MAYFAIR

    AMBER
    Mini Morris
    model British Open Classic

    8 Replies to “Nasze Miniaki”

    1. Thomas

      Bemerkenswerter Artikel. Würde gern mehr Beitraege zu der Thematik sehen. Freu mich auf die naechsten Posts.

    2. Sebastian

      Ich habe inzwischen den die URL zum Rss Feed entdeckt, ist der Blog auch bei Facebook ? Ich wuerde lieber ueber Facebook auf dem neusten Stand bleiben.

    3. Cruz

      I want to say thanks very much for your work you have made in writing this post. I am hoping the same effective work from you in the future as well.

    4. kajtek276

      jechałem nim nawet spoko ale lepiej z panem Bartkiem soleckim pozdrawiam

    5. Elmar

      Ja, ich vermisse hier ebenfalls den Gefaellt mir Button. Oder uebersehen?

    6. kih0n

      toż ten ostatni prawie jak trabant kombi 😛 to już nie jest hobby to jest choroba!

    7. Nliberty nieruchomości to firma która zajmuję się działki

      Bardzo dziękuję za ten tekst jest ekstra ciekawy, zapraszam również na
      moją strone nieruchomości … Zielona Góra

    Komentarze są wyłączone.