BERGAMO HISTORIC GRAN PRIX

is a show, not a race…

czyli jak przypadkiem znaleźć się w centrum historycznego show, poczuć porządne, wysokooktanowe spaliny, usłyszeć perełki, tfu motoryzacyjne potwory i zobaczyć co robią z asfaltem.

Rozczarowani Concorso d’Eleganza Villa d’Este, nie czekaliśmy na prezentację. Zdecydowaliśmy się wrócić do Bergamo i zwiedzić starówkę. Wjechaliśmy kolejką funicolare do Città Alta i wąskimi uliczkami szliśmy za tłumem ludzi. W oddali zobaczyliśmy flagi z bykiem

Na placu odbywało się Bergamo Historic Gran Prix. Auta uczestniczące w BHGP wzbudziły nasz zachwyt, to byłanajwyższa liga”.

Ku naszemu zdziwieniu, załogi zaczęły szykować się do drogi. Bałagan z wyjazdem przypominał ten panujący na naszych rajdach, czyli z nami wszystko w normie i wszędzie jest tak samo.

Tajemnica Circuito delle Mura. Mislio sam da, że auta pojadą w dalszą trasę, ale okazało się, że jeżdżą dookoła murów starówki. Można było je podziwiać do woli i delektować się tym, co jest najpiękniejszeobserwować w środowisku naturalnym, na drodze, podczas jazdy. Do tego przecież zostały stworzone.

Bergamo Historic Gran Prix swój początek miał w 1935 godina, wyścig liczył 70 okrążeń czyli 240 km. U 2004 na 69 latach zdecydowano się ponownie organizować BHGP w formie show dla publiczności, zawsze w ostatnią niedzielę maja. Prezentowane są dwie sesje po 4 okrążenia w kategoriach: MOTO GP, GTS i F1.

i warto być wtedy w Bergamo na starówce.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.